PSP6: ΒΑΣΙΚΑ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΑ(Vector Basics)ΞεκινάμεΠιθανότατα, το πιο διασκεδαστικό χαρακτηριστικό του PSP6 είναι τα αντικείμενα-διανύσματα. Τα διανύσματα δεν ρυθμίζονται σαν συλλογή από εικονοστοιχεία, αλλά, αντίθετα ρυθμίζονται από οδηγίες πρός τον υπολογιστή για το πώς θα σχεδιάσει γραμμές και σχήματα και να φτιάξει με αυτά ένα αντικείμενο. Για να δημιουργήσεις μια γραμμή διανύσματος, επιλέγεις Create as vector στο εργαλείο Options Palette από τη ζωγραφική (formerly Line) ή από τα εργαλεία Preset Shapes. |
|
|
|
|
|
Τα διανύσματα
ανήκουν στα διανυσματικά στρώμματα. Τα στρώμματα καμβά (Raster layers)
δεν μπορούν να κρατήσουν διανύσματα και εάν προσπαθήσεις να προσθέσεις
ένα διάνυσμα σε ένα raster layer, το PSP αμέσως θα δημιουργήσει ένα καινούριο
στρώμμα - διάνυσμα και θα προσθέσει ένα διάνυσμα στο στρώμμα-διάνυσμα.
Σημειώνεται,οτι στην Layer Palette, τα στρώμματα - διανύσματα έχουν διαφορετική
εικόνα από τα στρώμματα - καμβά:
Ας δημιουργήσουμε ένα σχήμα διανύσματος για να δούμε πώς θα χειριζόμαστε τα διανύσματα: Εάν, το εργαλείο Options Palette δεν είναι ορατό, πάτησε το γράμμα O από το πληκτρολόγιο για να κάνεις την παλέτα ορατή. Έπειτα, επέλεξε το εργαλείο Preset Shapes και πάνω στο εργαλείο Options Palette επέλεξε τον κύκλο (Circle) όπως το Shape type και ακυρώνοντάς το σαν στύλ. Επίσης, σιγουρέψου οτι η επιλογή Create as vector είναι ενεργή. Σχεδίασε ένα κύκλο στο κέντρο της νέας εικόνας σέρνωντας από το κέντρο της εικόνας. Όταν αφήσεις το κουμπί του ποντικιού, θα δείς αυτό στο φόντο της εικόνας σου: Τώρα, εάν, η παλέτα στρώμματος δεν είναι ορατή, πάτησε το L πάνω στο πληκτρολόγιο για να κάνεις μια παλέτα ορατή. Σημειώνεται οτι υπάρχει ένα επιπλέον σημάδι στα αριστερά μιας εικόνας ενός στρώμματος διάνυσμα,και αυτό είναι ενδεικτικό του οτι το στρώμμα περιέχει το λιγότερο ένα αντικείμενο. Κάνε κλίκ πάνω στο σημάδι και η πληροφορία του στρώμματος διάνυσμα θα επεκταθεί. ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΤώρα ας προσπαθήσουμε να μετακινήσουμε, να αλλάξουμε μέγεθος,να περιστρέψουμε και να παραμορφώσουμε το κυκλικό αντικείμενο. Πρίν ξεκινήσουμε, σιγουρευτείτε ότι το κυκλικό αντικείμενο έχει επιλεχθεί και τώρα χρησιμοποιήτε ένα από τα σχεδιαστικά εργαλεία του Vector Selection tool.
Σημείωση: Για να βεβαιώσεις την άποψη αυτή , ενώ αλλάζεις το μέγεθος του αντικειμένου σου, σείρε δεξιά σε μια από τις γωνίες. Για να περιστρέψεις το αντικειμενό σου, τοποθέτησε το ποντίκι στη διεύθυνση πρός τα τέλος της μπάρας που εκπέμπει από το κέντρο του αντικειμένου. Όταν ο δρομέας είναι στη σωστή θέση, το σχήμα του θα αλλάξει σε 2 σειρές μορφοποίησης του κύκλου.του Από τότε που χρησιμοποιείς τον κύκλο αυτό, δεν θα μπορείς να δεις τη διαφορά στο αντικείμενο όταν το περιστρέφεις. Αργότερα, από μόνος σου προσπάθησε να περιστρέψεις ένα διάνυσμα τετράγωνο. Shift-drag handle
Ctrl-drag handle
Shift+Ctrl-drag handle ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣΥπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσσεγγίσεις τις ιδιότητες ενός αντικειμένου:
Μπορείς να μετατρέψεις οποιαδήποτε απο τις ιδιότητες των αντικειμένων. Για παράδειγμα, ας αλλάξουμε τον μαύρο κύκλο μας σε ένα μπλέ κύκλο: Για να αλλάξω τη γραμμή ή να γεμίσω με χρώμα, κάνω κλίκ πάνω στο κουτί χρωμάτων μέσα στο κουτί διαλόγου των ιδιοτήτων του διανύσματος και τότε επιλέγω το χρώμα που θέλω με τον Color Picker. Τώρα, ας αλλάξουμε πρός ένα αναπάντεχο και γεμάτο κύκλο, γεμάτο με μπλέ και έξω με μαύρο. Ας αυξήσουμε, επίσης, το μήκος του εξωτερικού μέρους του κύκλου σε 10: Περιπέτεια με αλλαγμένες ιδιότητες. Θα γίνεις ένας ειδικός σε λίγο καιρό! Σημείωση: Οι ιδιότητες Cap και Join δεν έχουν
μεγάλη σχέση με τους κύκλους. Αλλά, δίνονται και οι 2 για μια προσπάθεια
με τα διανύσματα γραμμές.
|